ΒΟΥΛΗΦΟΡΟΣ ΚΛΕΙΩ


 

 

Ένα πιθάρι  στην είσοδο του κτιρίου της Βουλής στην Βορειοδυτική πλευρά, τράβηξε την προσοχή μου. Αναπόφευκτος ο συνειρμός με το πυθάρι του Διογένη που έψαχνε να βρεί γύρω του ανθρώπους. Που είναι άραγε σήμερα οι πολιτικοί, άνδρες επιφανείς με γενναιότητα, λόγο, και ορθή σκέψη. Η πολιτική ζωή της χώρας σε πλήρη παρακμή, σήψη και αποσύνθεση σκέφτηκα περνώντας την μεγάλη καγκελόπορτα εμφανώς προβληματισμένη.

ΒΟΥΛΗ 12

ΒΟΥΛΗ 11

Μπαίνοντας στο κτίριο και κατά μήκος του διαδρόμου που οδηγεί στην αίθουσα κοινοβουλίου  η ματιά μου έπεσε σε μία σειρά από πίνακες  . Τις εξέτασα διεξοδικά.

ΒΟΥΛΗ 106

Εδώ είναι ο Αινείας που φεύγει διασώζοντας τον πατέρα του από την φλεγόμενη Τροία Κριεζή 1948.

Άκρως σημειολογικό θα έλεγα, αν και στην αρχή με ξάφνιασε δυσάρεστα η θεματολογία του πίνακα. Έχουμε τόσο ωραίους μύθους και τόσο λαμπρή ιστορία που θα μπορούσαμε να στολίσουμε την είσοδο της Βουλής, για να ανατρέξουμε σε άλλες πόλεις Ευρωπαϊκές που όλα τα δημόσια κτίρια τους και τα μουσεία τους, καθώς και οι κήποι τους είναι γεμάτα με αγάλματα και πίνακες  με θέματα της Ελληνικής μυθιστορίας.

ΒΟΥΛΗ 107

Ο ποιητής των «ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΩΝ» ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ

Πηγή έμπνευσης των Ελεύθερων Πολιορκημένων είναι ο αγώνας για την ελευθερία και η ηρωική έξοδος του Μεσολογγίου, κατά τη δεύτερη πολιορκία του από τους Οθωμανούς, που κράτησε σχεδόν ένα χρόνο και κορυφώθηκε με την έξοδο στις 10 Απριλίου 1826. Μέσα από τους στίχους μας μεταδίδει το ηθικό μεγαλείο των Ελλήνων αγωνιστών.»….Ο Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν καί γελούνε,
κι όσ’ άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ’ άρματα σε κλειούνε.»

ΒΟΥΛΗ 109         ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ ΜΥΤΑΡΑΣ

Ο ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ του  ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΥΤΑΡΑ 1975

Έγραψε τον Θούριο , το Σχολείον των ντελικάτων Εραστών, το Φυσικής απάνθισμα, το Ηθικός Τρίπους  Το Σύνταγμα της Ελληνικής Δημοκρατίας,Τα Δίκαια του ανθρώπου, καθώς και το Νέος Ανάχαρσις και σύνταξε την «Χάρτα», ένα μνημειώδες για την εποχή του χάρτη της Ελλάδος.

 

βουλη περικλησ

Μπαίνοντας στον προθάλαμο της αίθουσας της Ολομέλειας συνάντησα τον Περικλή.Νομίζω ότι δεν χρειάζεται να σας τον συστήσω .Πολιτικός, ρήτορας και στρατηγός του 5ου αιώνα π.Χ του «Χρυσού Αιώνα». Ο περί και κλέος δηλαδή o περιτριγυρισμένος από δόξα, περίδοξος,που χάρισε στην Αθήνα δύναμη, δόξα και η φήμη οδηγώντας την πόλη του στην μεγαλύτερη ακμή της ιστορίας της .Μέγας προστάτης των τεχνών, της λογοτεχνίας και των επιστημών, και ο βασικός υπεύθυνος για το γεγονός ότι η Αθήνα έγινε το πολιτιστικό και πνευματικό κέντρο του αρχαίου κόσμου. Επίσης, σε αυτόν οφείλεται η κατασκευή πολλών από τα σημαντικά μνημεία που κοσμούσαν την Αρχαία Αθήνα, με εκείνα της Ακρόπολης. Μέγας υποστηρικτής της δημοκρατίας και της ελευθερίας του λόγου , και οι ιδέες του έβαλαν την βάση του Δυτικού Πολιτισμού.Οι φιλοδημοκρατικές του θέσεις αποτυπώνονται στον περίφημο «Επιτάφιο Λόγο» του προς τιμήν των πεσόντων του πρώτου έτους του Πελοποννησιακού Πολέμου, ο οποίος διασώθηκε από τον  Θουκυδίδη .

ΒΟΥΛΗ 16  ΒΟΥΛΗ ΕΙΡΗΝΗ

Στο Περιστύλιο της Αίθουσας είναι το Μνημείο της μάχης της Πίνδου του Χρήστου Καπράλου 1951-1956. Μια ανάγλυφη ζωφόρος, μήκους 40 μέτρων και ύψους 1,10 μέτρων, εξιστορεί σε επτά επεισόδια τα περάσματα από την Ειρήνη, τον Πόλεμο (δύο σκηνές με τους αγρότες να εγκαταλείπουν τα χωριά τους και τους στρατιώτες να ξεκινούν για το μέτωπο), την Κατοχή, την Αντίσταση και πάλι την Ειρήνη και τη Συμφιλίωση με τους πολίτες να συγκεντρώνονται γύρω από μία λατέρνα, σε μία ωδή για την ειρήνη. Ισως ο καλλιτέχνης να εμπνεύστηκε από την Ασπίδα του Αχιλλέα, όπως την περιγράφει ο Ομηρος δύο πόλεις του πολέμου και της ειρήνης.

ΒΟΥΛΗ 33    ΒΟΥΛΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Στην ίδια αίθουσα συνεχίζεται ο ύμνος εις την Δημοκρατία με δύο πίνακες του Μιχάλη Αρφαρά 2009  «Η ΕΙΚΟΝΑ  ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» και του ΒΑΣΙΛΗ ΘΕΟΧΑΡΑΚΗ «Ο ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ» 2009.

Στον ίδιο χώρο υπάρχουν αποκόμματα εφημερίδων της εποχής της χούντας και της πτώσης της με ταινίες , μουσική τραγούδια, δίσκοι, αφίσσες.

 

ΒΟΥΛΗ 18    ΒΟΥΛΗ 17

Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ    (Υπάρχουν κάποιοι που να πέρασαν από εδώ έχοντας πλήρη επίγνωση της ευθύνης του ρόλου τους, της ισχυρής θέλησης αλλά και της σοβαρότητας και υψηλών γνώσεων που απαιτούσε αυτός ο χώρος…..η ιστορία  απέδειξε ότι πολλοί ήταν ανάξιοι , ποταποί και πολύ «λίγοι» των προδιαγραφών. Τα τελευταία χρόνια δε, απέδειξαν ότι είναι και γελοίοι,  και αναξιοκρατούντες μετατρέποντας την Βουλή σε αρένα. Η Ιστορία δεν έχει καμμία θέση γι΄αυτούς, και θα φύγουν όπως έζησαν  «ανύπαρκτοι».

ΒΟΥΛΗ 80   ΒΟΥΛΗ 1001

ΟΙ ΠΟΡΤΕΣ ΤΗΣ ΑΙΘΟΥΣΑΣ

Οι πόρτες του παλατιού μιας Χώρας όπου  ένα πρωινό κλείνουν ερμητικά , με το Βέλος της Νέμεσης να απονέμει Δικαιοσύνη.

 

ΒΟΥΛΗ 50     ΒΟΥΛΗ 70

Ο ΠΕΙΣΙΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΚΛΕΙΩ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ

ΜΙΚΡΗ ΒΟΥΛΗ
Στα έδρανα της μικρής Αίθουσας συνεδριάσεων ΓΕΡΟΥΣΙΑ).

ΒΟΥΛΗ Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΣΣΟΥ        ΒΟΥΛΗ 100   Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΣΣΟΥ ΒΟΥΛΗ

Η μεγάλη σκάλα οδηγεί στον πρώτο όροφο, στην αίθουσα των Τρόπαιων και στην μικρή αίθουσα συνεδριάσεων. Εδώ μας περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη. Στον τοίχο υπάρχει ένα υφαντό που απεικονίζει την «ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΙΣΣΟΥ» με τον Μέγιστο των Ελλήνων πάνω στο άλογο του. Κάτω η προτομή του Ιωάννη Καποδίστρια.

Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΩΝ ΤΡΟΠΑΙΩΝ 1   Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΩΝ ΤΡΟΠΑΙΩΝ 9     ΝΙΚΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Το 1836 ανατέθηκε στον Λούντβιχ Σβαντχάλερ, , η εικονογράφηση των αιθουσών του ανακτόρου  με θέματα από την πρόσφατη τότε ελληνική ιστορία, που θα στόλιζαν την ζωφόρο στην Αίθουσα των Τροπαίων σημερινή Αίθουσα Ελευθερίου Βενιζέλου* στο Μέγαρο του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Τα σχέδια του Βαντχάλερ, ο οποίος δεν ταξίδεψε ποτέ στην Ελλάδα, υλοποιήθηκαν από ομάδα Γερμανών ζωγράφων που έφτασαν από το Μόναχο στην Αθήνα γι’ αυτό το σκοπό. Η δεύτερη σκηνή εκφράζει την «Προσωποποίηση της Ελλάδος, ως κράτος», η τρίτη «Νίκες των Ελλήνων στη στεριά και την θάλασσα.»Τοιχογραφία στον ανατολικό τοίχο της Αίθουσας .

 

ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ 2                     ΝΙΚΗ ΓΑΜΩΤΟ ΜΟΥ

Προσωποποίηση της πόλης του Μεσολογγίου         Η Νίκη αιωρείται πάνω από τα βυθισμένα πλοία των τούρκων

Η ΠΡΩΤΗ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

Εδώ απεικονίζεται η στιγμή της ορκωμοσίας των πληρεξουσίων μπροστά στο «Προσωρινόν πολίτευμα της Ελλάδος» (1η Ιανουαρίου 1822).  ανατολικός τοίχος.

Η Μεγάλη Επιγραφή της Γόρτυνας, η οποία ανακαλύφθηκε το 1884 στην αρχαία Γόρτυνα της Κρήτης από τον Ιταλό αρχαιολόγο Φεντερίκο Άλμπερ, αποτελεί την πρώτη κωδικοποίηση νομικού κειμένου του ευρωπαϊκού πολιτισμού, συντεταγμένου στην ελληνική γλώσσα.Η επιγραφή αποτελείται από 12 στήλες χαραγμένες πάνω σε 12 τετράγωνους λίθους και είναι γραμμένη βουστροφηδόν.

ο Όμηρος την αναφέρει ήδη στην Ιλιάδα Β646, ως <<Γόρτυνα τειχιόεσσαν>>.

Σύμφωνα με τον μύθο τ, στη Γόρτυνα κατέφυγε ο Δίας όταν, μεταμορφωμένος σε ταύρο, απήγαγε την Ευρώπη. Ο Δίας έφτασε στην Γόρτυνα με μορφή ταύρου και την Ευρώπη καβάλα στην πλάτη του και μόνο κάτω από τoν ιερό πλάτανο πήρε ανθρώπινη μορφή.

Αντιγράφο της Μεγάλης Επιγραφής της Γόρτυνας, ενός από τα σημαντικότερα ελληνικά επιγραφικά μνημεία, που αποτελεί δωρεά της Νομαρχίας της ιταλικής Περιφέρειας του Τρέντο στο Κοινοβούλιο μας. Η Επιγραφή εντοιχίστηκε σε κοιλότητα του τοιχώματος έξω από την αίθουσα Ελευθερίου Βενιζέλου.

ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΟΣ Gortyna_epigrafi_Vouli

ΒΟΥΛΗ ΘΕΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ

Κοιτάζοντας από το παράθυρο του κτιρίου με θέα την Πλατεία Συντάγματος , ταξίδεψα πάνω στα φτερά της Ιστορίας….. εδώ έγιναν και συνέβησαν όλα τα σημαντικά γεγονότα  της νεότερης ιστορίας του τόπου ελήφθησαν αποφάσεις καθοριστικές για το έθνος, πέρασαν πολιτικοί άντρες και ηγήθηκαν και η ιστορία έχει αποφανθεί την ετυμηγορία της , καταγράφοντας τις πράξεις τους, τις προθέσεις τους, τις ικανότητες τους , τις αδυναμίες τους και αν στάθηκαν άξιοι στο ύψος των περιστάσεων. Κάτω στην πλατεία ο λαός περνά και προσπερνά βιαστικός αδιάφορος, απορροφημένος στον μικρόκοσμο του, αμέτοχος, παραπλανημένος, προδομένος, όπως τότε, όπως χθές, όπως σήμερα…

ΒΟΥΛΗ ΚΑΡΑΒΙ                                                ΒΟΥΛΗ 103

ΝΗΕΣ ΕΝ ΠΛΩ ΣΕ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ            Στο μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη δεξιά και αριστερά

δύο μεγάλες Ασπίδες  ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΙΑΣ   ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑΣ!!!

Φεύγοντας από την Βουλή σκέφτηκα τι ήταν εδώ πριν χτιστεί το κτίριο το 1836. Έψαξα λοιπόν και βρήκα

Το κτίριο της Βουλής είναι χτισμένο πάνω στον Λόφο της ΜΠΟΥΜΠΟΥΝΙΣΤΡΑΣ, όπου υπήρχε μία κρήνη με νερά του ποταμού ΗΡΙΔΑΝΟΥ. Ονομαζόταν έτσι γιατί τα νερά της έκαναν πολύ θόρυβο.

η κοιτη του ηριδανου

Η ΚΟΙΤΗ ΤΟΥ ΗΡΙΔΑΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ » Ρειν τα όλα του ποταμού δίκην»

Ο Ηριδανός, είναι το μικρότερο από τα τρία ποτάμια της Αθήνας , πηγάζει από τον ΛΥΚΑΒΗΤΟ, με συνεχή ροή, άλλαζε συχνά κοίτη και δεχόταν τα νερά από την Ακρόπολη, τον Άρειο Πάγο, την Πνύκα αλλά και από άλλα μικρά ρέματα και χειμάρρους. Ετσι πλημμύριζε πολλές φορές γι΄αυτό και αποτελούσε βασικό άξονα ρυμοτομίας σε όλες τις εποχές.Σύμφωνα με τον Στράβωνα, οι πηγές του Ηριδανού ποταμού βρίσκονταν κοντά στους νότιους πρόποδες του Λυκαβηττού, απέναντι από τις πύλες του Διοχάρους, όπου βρίσκεται και η Πάνοπος κρήνη.Ο Πλάτων αναφέρεται στον Ηριδανό και τον Ιλισό ως τα δύο ποτάμια της Αθήνας που περιέβαλλαν την πόλη και την οριοθετούσαν, ο Ηριδανός από Βορρά και ο Ιλισός από Νότο.

Γιός του Ωκεανού και της Τηθύος σύμφωνα με τη Θεογονία του Ησιόδου, είχε τις εκβολές του στον Ωκεανό, στο δυτικό άκρο της Ευρώπης, όπως μας πληροφορεί ο Ηρόδοτος. Ο μύθος λέει: “ όταν ο Δίας αναγκάστηκε να κεραυνοβολήσει το Φαέθωνα, γιό του θεού Ήλιου και της Κλυμένης, το  σώμα του έπεσε στον Ηριδανό. Οι κόρες του Ήλιου θρήνησαν τον θάνατο του αδελφού τους στις όχθες του ποταμού, ώσπου μεταμορφώθηκαν σε λεύκες. Τα δάκρυά τους καθώς έσταζαν από τα δέντρα γίνονταν κεχριμπάρι. Οι θεοί τις λυπήθηκαν και μαζί με τον Φαέθωνα τις ανέβασαν στον ουρανό, όπου έγιναν αστέρια”.

»Η θέση του Ηριδανού έχει σημασία για την τοπογραφία της αρχαίας Αθήνας, γιατί αρχαίες πηγές τον συσχετίζουν με το Λύκειο του Αριστοτέλη. Ο Παυσανίας αναφέρει σχετικά ότι «ποτάμια στην Αθήνα είναι ο Ιλισός και ο Ηριδανός, που χύνεται στον Ιλισό και έχει το ίδιο όνομα με τον κελτικό ποταμό»».

O Αστερισμός  Ηριδανός ή ο “Ποταμός του Κριτή”  βρίσκεται  στο Ταύρο  δίπλα από τον ΩΡΙΩΝΑ και είναι σύμβολο του ποταμού της Ζωής . Λέγεται ότι εδώ κατοικούσαν οι Ωρες, κόρες της Θέτιδος (Νηρηίς) και του Δία.

Στην Αθήνα αναφέρονταν ως Θαλλώ, Αυξώ και Καρπώ. Ο Ησίοδος τις αναφέρει ως Ευνομία, Δίκη, και  Ειρήνη και από τον Όμηρο μαθαίνουμε πως άνοιγαν και έκλειναν τις πύλες του Ολύμπου

Το αρχαίο κελάρισμα του Ηριδανού που ρέει ακόμη ζωντανό κάτω από την Αθήνα μου υπενθύμισε ότι σε είκοσι μέρες έχουμε εκλογές.

Ας αφήσουμε τις Ωρες  να ανοίξουν τον χορό σκέφτηκα σημειολογικά, γυρίζοντας σελίδα στο μεγάλο βιβλίο της Ιστορίας.

 

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΩΡΩΝ 7                Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΩΡΩΝ 6

«Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΩΡΩΝ» ΟΠΕΡΑ

«ΕΥΧΕΙΝ ΟΔΥΣΣΕΙ»   ΕΥΝΟΜΙΑ-ΔΙΚΗ (ΑΣΤΡΑΙΑ)-ΕΙΡΗΝΗ

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s