ΤΟ ΛΙΚΝΟΝ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ


XIR212970

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΟΥ  FLEMISH SCHOOL    Musee d’Art et d’Archeologie,Moulins, France

Στον Ουράνιο Θόλο, έχουμε  τον Αστερισμό  Υάδες, τροφοί του Διόνυσου,που οι φωτεινότεροι αστέρες του σχηματίζουν ένα σχήμα «Λ» στον ουρανό, μαζί με τον ερυθρό γίγαντα Αλντεμπαράν, τον φωτεινότερο αστέρα σε όλο τον αστερισμό.  Αναφέρονται από τον Όμηρο στην Ιλιάδα, περιγράφοντας την ασπίδα του Αχιλλέα.

Ο  «Νούς του Διός» που θα οδηγήσει  τον άνθρωπο  στο ίδιο επίπεδο συνειδητότητας με τους ΑΘΑΝΑΤΟΥΣ.

Μετουσιώνει την ύλη και εκφράζει, ως αιώνια έφηβος,  την  ζωτική δύναμη και την κίνηση, στον Κύκλο της Ζωής, σαν μία  εκπληκτική  περιπέτεια, σαν μία γιορτή  σαν  ένα  ΜΑΓΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣΗΣ. .Οδηγεί τον άνθρωπο μέσα από την έκσταση να ανακαλύψει τον εαυτό του πίσω από τις «ΜΑΣΚΕΣ» .

Η Έκσταση και οι Μεταμορφώσεις που αποτελούν τις σημαντικές όψεις του Διονυσιασμού, είναι μια τελετουργική συμπεριφορά για την επίτευξη αλλαγής της κατάστασης συνείδησης. Γιατί  η έκσταση, εκτός από την άμεση προσωπική επικοινωνία με τη θεότητα, είναι ταυτόχρονα  συλλογική και κοινωνική πάνω στην μεγάλη σκηνή θεάτρου του Κόσμου , ενός μεγάλου δραματικού θιάσου.

Σύμφωνα με τον Πλούταρχο στο «Περί του ΕΙ του εν Δελφοίς»  μοιράζεται  το Δελφικό έτος με το θεό Απόλλωνα . Εννέα μήνες του έτους οι Δελφοί ήτανε αφιερωμένοι στον Απόλλωνα,και οι τρείς του Χειμώνα ανήκαν στον  Διόνυσο συμβολίζει την παραμονή της ψυχής στη γη με όλες τις αντιξοότητες. Ο Απόλλων κρατεί το ανατολικό αέτωμα του ναού, με τις Μούσες του, ο δε Διόνυσος με τις Θυιάδες το δυτικό.

Όταν ο αδελφός του,  Απόλλων επιστρέφει στη χώρα των Υπερβορείων είναι ο καιρός του Διόνυσου να ξυπνήσει.. Το μαντείο παύει να χρησμοδοτεί για τρεις μήνες και   ο παιάνας του Φοίβου αντικαθίσταται απ’ τον διθύραμβο τού  Διόνυσου.

Τον  Δελφικό μήνα Δαδοφόριο (Νοέμβριος-Δεκέμβριος),οι Θυιάδες θα   ενωθούν  με έναν  θίασο ακόμη γυναικών από την Αθήνα, σε πομπή μέσα στη νύχτα κρατώντας λαμπάδες  και θύρσους, ξύλινες ράβδους με κώνο στην κορυφή στεμμένες με κισσούς ή φύλλα αμπέλου, όλα Διονυσιακά σύμβολα και   θ’ ανέβουν στον Παρνασσό να ξυπνήσουν τον Διόνυσο-Λικνίτη, αυτόν που κοιμάται μέσα στο Λίκνο. Είναι η η ψυχή της ανθρωπότητας που παραμένει στο Λίκνο της, αφυπνίζεται  και προσεγγίζει τον μυστηριακό νεογέννητο Διόνυσο Λικνίτη , τείνει να ενωθεί  με την ΚΟΣΜΙΚΗ ΨΥΧΗ, της οποίας αποτελεί μέρος  για  να επιστρέψει σ’ αυτήν,  μετά την ένωση του ανθρώπου με τον «Εαυτό» του.

ΤΟ ΛΙΚΝΟΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

Η  κατάσταση της ψυχής , μυθολογικά ήταν και παραμένει στο Λίκνο της, προσεγγίζουσα τον μυστηριακό, νεογέννητο Διόνυσο Λικνίτη. Είναι η Νέα ψυχή, η οποία εντός του Λίκνου , κατ΄ομοίωση μετά του βρέφους Διόνυσου, μόλις αρχίζει να λκνίζεται στα γεννώμενα Βακχικά ενθουσιώδη μυστηριακά άσματα, ενώ συγχρόνως ο Διόνυσος υπόκειται στην επήρρεια του αδελφού του Απόλλωνα, με τον οποίο μοιράζεται τον Ιερό χώρο των Δελφών.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΚΡΥΒΟΥΝ «ΚΑΘΕΥΔΟΥΣΑΙ» ΣΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΑΣ ΟΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΕΙΣ ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΕΙ ΣΦΡΑΓΙΣΕΙ Ο ΑΠΟΛΛΩΝ ΤΟ ΑΠΑΝ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΠΟΥ ΣΤΟ ΑΙΣΘΗΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΦΩΣ.

ΑΠΟΤΥΠΩΣΕΙΣ είναι τα γιγάντια όπλα, τα ψυχικά μας αντισώματα, η ΑΠΟΛΛΩΝΙΟΣ ΣΦΡΑΓΙΔΑ, η οποία «καθεύδει» κοιμάται στο ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟ ΛΙΚΝΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ.

Ο Απόλλων έχει αφήσει με την ΣΦΡΑΓΙΔΑ του την αποτύπωση στο κάθε που υπάρχει στον κόσμο. Και ΚΟΣΜΟΣ νοείται το σύνολο των Γαλαξιακών Συγκροτημάτων, τα οποία όπως λέγει ο Πλάτων είναι έμψυχα και έμφρονα. Μικρόν και Μέγα έχουν την ίδια αξία στην επικράτεια του Απόλλωνα, γιατί τόσο το απειροελαχιστο όσο και το παμμέγιστον γέρουν εξ΄ίσου «την σφραγίδα τυπώτιν» του Απόλλωνα.

Τα Ουράνια αυτά Αποτυπώματα θα καταπολεμήσουν τους ιούς της μαζικοποίησης ,ηλιθιοποίησης και εξαφάνισης κάθε ατομικότητας από το «θνητόν ζώον» . Τα Απολλώνια όπλα/αντισώματα θα απαλλάξουν τον εγκέφαλο από κάθε εξωτερική πλύση, η οποία εντέχνως παρεισφρέει στο υποσυνείδητο με τις απατηλές εικόνες της κατευθυνόμενης γνώσης.

ΚΑΘΑΡΣΗ, ΘΑ ΕΠΑΝΔΡΩΣΕΙ ΜΕ ΨΥΧΙΚΟ ΣΘΕΝΟΣ ΤΟΝ ΑΝΔΡΕΙΟ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΑΥΤΟΣΥΝΕΙΔΗΤΟ ΚΑΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΜΕΣΤΟΝ  ΕΡΕΥΝΗΤΗ ΤΗΣ 3Ης ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ.

Στον Αγρόν του Διόνυσου Ζαγρέος ,έρχονται και επανέρχονται οι ψυχές των θνητών, άλλοτε πάσχουσες και άλλοτε ποιούσες, μέχρι να αποκτήσουν ταυτότητα και αυτοσυνειδησία, πάντα όμως εν κινήσει, γι΄αυτό και το παιχνίδι των πεσσών. Παίζοντας ο Διόνυσος μέσα στον ΧΡΟΝΟ και τον ΧΩΡΟ , ορίζει την νομοθετική εξουσία του ΟΛΟΥ, γιατί υπάρχει μία αφανής ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ, που επαναφέρει την ΤΑΞΗ και την οποία ο Διόνυσος επικαλείται να εφαρμόσει.

Ο κόσμος θα είναι αιώνια νέος, όπως είναι και ο γυιός του Διός και της Σεμέλης, ο μεταξύ της Αθανασίας και της θνητότητας, ο οποίος έχει αναλάβει την φροντίδα των ψυχών των ελλόγων και νοήμονων όντων.

Ο Ηράκλειτος  μας αποκαλύπτει  για το ΠΑΙΔΙ-ΔΙΟΝΥΣΟ « Αιών παίς εστι παίζων πεσσεύων παιδός η βασιλείη» «Ο αιών είναι παιδί που παίζει τοποθετώντας εδώ και εκεί τους πεσσούς. Η βασιλεία είναι του παιδιού.».

Έτσι ο  Διόνυσος, είναι κάτοχος και φύλακας των μυστηρίων της ζωής και του θανάτου, το θείο πνεύμα σ’ εξέλιξη μέσα στο σύμπαν   και  η καρδιά του οποίου    πρέπει να αναζητηθεί με σκοπό  την αναγέννηση του ανθρώπινου πνεύματος και την εξάγνιση της ψυχής.

Advertisements

One thought on “ΤΟ ΛΙΚΝΟΝ ΤΟΥ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

  1. Εμβλήματά του ήταν ο πυρσός, ο θύρσος, ο κρατήρας, ο αυλός, τα τύμπανα και το κυριότερο σύμβολο του είναι η άμπελος που θεωρείται σύμβολο αθανασίας Ο θεός του κρασιού και η ακολουθία του παρουσιάζονται σχεδόν πάντοτε στεφανωμένοι με κληματοβλάσταρα και βλέπουμε τον Διόνυσο σε πολλές παραστάσεις να κρατάει μια κληματόβεργα στο χέρι.
    Εξίσου και ο κισσός έχει πάντα σπουδαία θέση στην λατρεία του θεού και ο συμβολισμός είναι ξεκάθαρος εδώ , το Υδωρ, το υγρό στοιχείο , γιατί κισσός χρειάζεται υγρασία για να αναπτυχθεί. Ο Πορφύριος αναφέρει στο «Περί του άντρου των Νυμφών», ότι το ρέον ύδωρ, η υγρασία των σπηλαίων, συμβολίζει την αμορφοποίητη ύλη, λόγω της ρευστότητάς του. Ο Πλούταρχος επίσης αναφέρει ότι οι Έλληνες δε θεωρούνε τον Διόνυσο μόνο κύριο του οίνου «αλλά και πάσης υγράς φύσεως». Έτσι και η ψυχή, στην αρχή είναι ακόμα «υγρή», «ρευστή», αμορφοποίητη και όταν αρχίζει και ενεργεί ο θεός Διόνυσος η ψυχή αρχίζει και εξελίσσεται.
    Στον Διόνυσο είναι αφιερωμένα και άλλα φυτά και δέντρα το πεύκο, η μηλιά, η καρυδιά, η ροδιά και προπαντός η συκιά. Από ξύλο συκιάς ήταν φτιαγμένα τα αρχαιότερα αγάλματα του θεού.

    ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΟ …… ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ «ΕΛΕΝΗ» που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα Μεγάλα Διονύσια την άνοιξη του 412

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s