Η ΕΥΣΧΗΜΟΣΥΝΗ ΜΙΑΣ ΠΟΛΗΣ


ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
Στην Ελλάδα , όπως στην Αθήνα, Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ είχε και ιδεολογικό περιεχόμενο.
Η «Πόλις» ήταν μία οντότητα που αποτελούσε σύνθεση όλων των κοινωνικών παραγόντων που επιδρούσαν πάνω της και φύσει ενυπάρχει εις τον ΠΟΛΟΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ. ΠΟΛΙΣ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ,ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,ΠΟΛΙΤΗΣ,ΟΠΛΙΤΗΣ,ΟΠΛΟΝ,ΠΟΛΕΜΟΣ, ΠΛΟΥΣ ,ΠΛΗΡΩ ΜΑ, ΠΛΗΡΩΜΗ,ΠΟΛΛΟΙ,ΟΛΟΣ+Π=ΠΟΛΟΣ
Αγραφοι, θεϊκοί ή ανθρώπινοι, κανόνες Δικαίου, δημιουργούν τη συλλογική και ενωτική συνείδηση των πολιτών, ,που με την προσφορά του καθενός εις τα κοινά της ΠΟΛΗΣ, να συντελεί στον ενωτικό δεσμό της , δια την ευημερία όλων των ΠΟΛΙΤΩΝ-ΟΠΛΙΤΩΝ.
Ολοι οι φιλόσοφοι , όπως ο Αριστοτέλης, ο Θουκυδίδης, ο
Δημοσθένης, ο Πλάτωνας, Πυθαγόρας,Σωκράτης ο Ιπποκράτης, ο Ιππόδαμος ο ΜιΛήσιος,( μέγας αρχιτέκτονας της εποχής) των οποίων η κεντρική ιδέα της φιλοσοφία τους ήταν υπέρ της προστασίας του περιβάλλοντος και της αισθητικής της πόλης μιλούσαν για τον «Μέτρον» και «Πειθαρχία» σε μία διαλεκτική σχέση αλληλεξάρτησης περιβάλλοντος, ανθρώπου χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού. . Οι διδασκαλίες λοιπόν των Ελλήνων σοφών, αποτελούν μία διαχρονική γνώση και σοφία, η οποία προήλθε από αυτή την παρατήρηση και βαθειά γνώση για την σχέση και την ενεργειακή αλληλεπίδραση του μακροκόσμου και του μικροκόσμου
Οι έννοιες της ισορροπίας και της αρμονίας αποτελούσαν δύο από τις βασικότερες πεποιθήσεις των αρχαίων Ελλήνων και αποτελούν θεμελιώδεις αρχές
Ο Πλάτων προτάσσει την «ΕΥΣΧΗΜΟΣΥΝΗ», την «ΕΥΑΡΜΟΣΤΙΑ» και «ΕΥΡΥΘΜΙΑ» της πόλης και σκοπός της ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ήταν η ψυχα-γωγία και η παιδεία των Πολιτών μέσα σε μία ΠΟΛΗ, πραγματικό έργο τέχνης.
Με τον όρο ΟΙΚΟΔΥΝΑΜΗ ο συγγραφέας Σπ. Μακρή , χρησιμοποιώντας τις λέξεις του Ισχόμαχου στο έργο «Οικονομικός του Ξενοφώντα» «της οικίας την δύναμιν» , μας εξηγεί την εσωτερική διαρρύθμιση, τη γενική διάταξη και τον προσανατολισμό ενός κτιρίου. Οι αρχαίοι έλληνες ονόμαζαν το σπίτι οικία και τα δωμάτια οίκους, και λειτουργούσε σαν ένα μικρό είδος οικοσυστήματος, σαν «μικρογραφία» του οικοσυστήματος της
περιοχής, ενώ θεωρούσαν ότι η Γη ήταν ένας μεγάλος οίκος
Η Οικοδυναμική στοχεύει στη σωστή επιλογή περιβάλλοντος που θα είναι ικανό και πρόσφορο για την σωστή διαβίωση, ανάπτυξη και
εξέλιξή του ανθρώπου ενώ του παρέχει αρμονία και ισορροπία . Σε άμεσο συντονισμό αφού θα είναι δέκτης και θα μετέχει των παλμικών κινήσεων του περιβάλλοντος , ο άνθρωπος θα μπορεί απορροφήσει την θετική ενέργεια του αλλά θα μπορεί να προστατευτεί και από τις αρνητικές δονήσεις. Οι Έλληνες γνώστες είχαν βρεί τον τρόπο να εξουδετερώνουν την αρνητική, γεωπαθητική ενέργεια ενός χώρου, κατασκευάζοντας στο επίκεντρο του μια πυραμίδα, ή ένα θολωτό κτίσμα, που έχουν την ιδιότητα να διαθλούν εξωτερικά του χώρου τον οποίο καλύπτουν τις δίνες των γεωπαθητικών σημείων.
Έτσι, η Οικοδύναμη είναι η «τέχνη του κατοικείν» και του «ευ ζειν» με
αρμονία, υπό την αιγίδα της αρχαίοελληνικής σκέψης και φιλοσοφίας και πηγάζει από την παρατήρηση της σχέσεως του ανθρώπου με το Σύμπαν

Βασικός παράγοντας για να επιτευχθεί η αρμονία με την Φύση και την υγεία μας, ήταν να μελετηθούν οι ενέργειες και οι ακτινοβολίες της περιοχής, ηλιακή, βαρυτική, μαγνητική, αστρική, κοσμική, η ακτινοβολία του εδάφους (σήμερα γνωστή ως γεωπαθολογία) και πως αυτά θα αλληλεπιδράσουν με τα δομικά υλικά.
Σημαντικός λοιπόν παράγοντας στην δόμηση ενός κτιρίου είναι τα υλικά κατασκευής του, και η ορθή επιλογή των, το κάνουν να λειτουργεί σαν ένας εν δυνάμει «συσσωρευτής» ενεργειακών κραδασμών, θετικών, θεραπευτικών αλλά και αποτρεπτικών των αρνητικών ενεργειών.Η πέτρα σαν βασικό οικοδομικό υλικό απορροφά και διατηρεί μεγάλο ποσοστό ενέργειας από το περιβάλλον από ότι ένα σκυρόδεμα που την χάνει αμέσως. Επίσης οι λίθινες κατασκευές αντέχουν στους σεισμούς.
Τα σημερινά σπίτια αλλά και οι εκκλησίες που κτίζονται με μπετόν αν και έχουν οικοδομηθεί πάνω στα ερείπια των ναών των Ελλήνων, δηλ. σε τόπους δύναμης, δεν μπορούν να συγκρατήσουν τις δονήσεις, οι οποίες διαχέονται στο χώρο άτακτα.
Ο συντονισμός και η αρμονία του σπιτιού πρέπει να είναι κατάλληλα και ανάλογα εναρμονισμένα με το περιβάλλον, ο σωστός ηλιασμός επίσης και ο προσανατολισμός στο τόπο τον οποίο έχει επιλεγεί. Να εξασφαλιστεί επίσης ο καθημερινός επαρκής φωτισμός και αερισμός όλων των χώρων του κτιρίου που εξασφαλίζει καλές συνθήκες υγείας. . Να παρέχεται προστασία από τους ανέμους και την υγρασία, ώστε να εξασφαλίζεται σωστή θερμοκρασία. Η διάταξη των δωματίων, σε σχέση με τα παράθυρα αλλά και τις πόρτες, πρέπει να είναι τέτοια που να επιτρέπει τη μαιανδρική ροή της κίνησης του αέρα, καθώς αυτός μεταφέρει μαζί του ωφέλιμη ροή ενέργεια.

Η αρχιτεκτονική ενός κτιρίου, εξωτερικά και εσωτερικά, σύμφωνα με τον Βιτρούβιο, που στηρίζεται σε πηγές αρχαίων ελλήνων, συνίσταται στα εξής: Τάξις, Διάθεσις, Ευρυθμία, Συμμετρία, Κοσμιότης, Οικονομία.
Η Οικονομία είναι η ισορροπημένη και η μη αλόγιστη κατανομή των λικών καθώς και η προσεγμένη διάθεση του συνολικού χώρου και σαφώς, καταμερισμός των δαπανών που χρειάζονται για το όλο έργο με τα παραίτητα έξοδα και οικονομία.
Τάξις είναι ο σχεδιασμός και η διάρθρωση του οικοδομήματος με απόλυτη ίσθηση του μέτρου και της συμμετρίας των επιμέρους με το γενικό ύνολο.
Η Διάθεση είναι η πρέπουσα διάταξη των στοιχείων. Δηλαδή κάθε ράγμα, έπιπλο, αντικείμενο, ή ότι άλλο, πρέπει να τοποθετείται στην ατάλληλη θέση, με την κατάλληλη διάταξη, αποδίδοντας πάντα την παραίτητη καλαισθησία χωρίς να ξεφεύγει από την ταυτότητα και τον αρακτήρα του έργου
Η Ευρυθμία είναι η όμορφη εμφάνιση των μερών ξεχωριστά αλλά και σαν ύνολο. Δηλαδή το ύψος να είναι αρμονικά και συμμετρικά δεμένο με το λάτος, το πλάτος με το μήκος, το μήκος με το ύψος.
Η Συμμετρία είναι η συμφωνία που προκύπτει από την εναρμόνιση του άθε μέλους του έργου με τα άλλα .
Η Κοσμιότητα, αλληλένδετη με τους προηγούμενους, είναι η αψεγάδιαστη εμφάνιση του έργου, το οποίο είναι δουλεμένο – κατασκευασμένο με πολύ αξιόπιστο και αυθεντικό τρόπο.
Ο άνθρωπος, σαν μαγνητικό δίπολο, είναι ευεργετικό, να υθυγραμμίζεται με το μαγνητικό πεδίο της Γης. Πρέπει συνεπώς να
κοιμόμαστε με το κεφάλι στον Βορρά. Έτσι η πίεση του αίματος είναι ε ισορροπία. Εμποδίζονται πνευματικές αρρώστιες και παρέχει υγιές πνο χωρίς εφιάλτες καθώς το σώμα αισθάνεται πλήρως αναζωογονημένο. Το ίδιο ευεργετικός είναι και ο ανατολικός προσανατολισμός. Επίσης για το στρώμα, οι αρχαίοι έλληνες χρησιμοποιούσαν άχυρο, ένα φυσικό υλικό που παρείχε μόνωση από την γαιοακτινοβολία.

Για του Έλληνες η σχέση των αριθμών αποτελεί μέρος της ουσίας της παγκόσμιας Αρμονίας. Γι΄αυτό και η μέθοδος για την δημιουργία ενός τέλειου έργου τέχνης ήταν η ορθή χρήση των αριθμών, και αυτή την θεωρία την βρίσκουμε στον Πλάτωνα , στον διάλογο του ΦΙΛΗΒΟΣ , όπου αναφέρει. « ΟΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΛΟΓΙΑΣ ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ ΑΔΙΑΚΟΠΑ ΚΑΛΛΟΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΑ .» .
Είναι φανερό ότι οι Έλληνες είχαν την αντίληψη ότι η ΦΥΣΗ ενεργούσε με συνέπεια και λογική και με συνεχή αναλογία σε όλες τις λειτουργίες της. Ήταν δε, κατανοήσιμη και αυτήν η κατανόηση της ήταν η βάση της Επιστήμης τους και της πρακτικής συλλογιστικής τους στην καθημερινή τους ζωή. Οι ΝΟΜΟΙ της Φύσης δεν είναι μόνο απλοί και λογικοί αλλά αρμονικοί και ανάλογοι και το σημαντικό ΑΝΤΑΝΑΚΛΟΥΝ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ. Έτσι γνώριζαν ότι οι ίδιοι οι αριθμοί, μέσω των οποίων ένα μουσικό μέλος επηρεάζει ευχάριστα την ακοή, την ψυχή είναι αυτοί ακριβώς που τέρπουν την όραση και τον Ν-ΟΥ-Σ όταν εκφραστούν με άλλα μέσα. Γνώριζαν επίσης ότι το Σύμπαν έχει μία εσωτερική αρμονική νομοτέλεια, την οποία εσκεμμένα απεικόνιζαν επί της Γής κατασκευάζοντας σε αυστηρά ορισμένες θέσεις , τα Ιερά τους και τις Πόλεις τους.
Λόγω αυτής της συμπαντικής γεωμετρικής νομοτέλειας, συμπίπτουν οι δύο μέθοδοι καθορισμού της θέσης των πόλεων τους επί του εδάφους. Η πρώτη μέθοδος λαμβάνει υπόψη την ακριβή, κατά αναλογία μεγεθών και αποστάσεων, μεταφορά του σχήματος αστερισμών επί Γής. Η δεύτερη , τον ακριβή καθορισμό των θέσεων, βάσει του σταθερού γεωδαιτικού δικτύου που διασχίζει την λιθόσφαιρα, σχηματίζοντας κόμβους ενέργειας, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΕΝΑΣΤΡΟ ΟΥΡΑΝΟ.
Οι Έλληνες Φιλόσοφοι, Επιστήμονες και Μύστες έβλεπαν στην υποδειγματική μαθηματική-γεωμετρική τάξη των φαινομένων την απόδειξη ενός ΑΡΜΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ και η επιθυμία τους να υπάρχει στο διηνεκές αυτή η αρμονία για τον Κόσμο τους ώθησε να αντιστοιχήσουν στο έδαφος τον ΟΥΡΑΝΙΟ ΜΑΚΡΟΚΟΣΜΟ.
Ο Ελλαδικός χώρος ήταν και είναι ισχυρός ενεργειακά και οι Ελληνες είχαν τις γνώσεις να αξιοποιούν αυτή την ενέργεια χτίζοντας ΑΣΚΛΗΠΕΙΑ ,τριακόσια που βρισκόταν κοντά σε πηγές, και όπου υπήρχαν κόμβοι ΓΡΑΜΜΩΝ L .
Όλα ήταν σωστά μελετημένα και σε πλήρη συμφωνία με την φύση και τον Ουρανό , ενδεικτικά μόνο , για τον ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ, ο οποίος είναι προσανατολισμένος έτσι ώστε, την 25 Ιουλίου, τελευταία μέρα των Παναθηναίων, ο ΣΕΙΡΙΟΣ ανατέλλοντας να λούζει με φως το άγαλμα της Θεάς Αθηνάς.
Επίσης το όρος ΑΘΩΣ,( το σημερινό άγιον όρος, άνευ σχολίου) με τον ΟΛΥΜΠΟ, είχαν σχέση Θηλυκού-Αρσενικού, Αρνητικής-Θετικής ενέργειας και οι ψηλότερες κορυφές τους, με τους βωμούς του ΔΙΟΣ, ΑΘΩΟΥ και ΟΛΥΜΠΙΟΥ είναι στον ίδιο γεωγραφικό παράλληλο. Είναι γνωστό άλλωστε ότι το όρος είχε παραχωρηθεί από τον Δία στην „χρυσόθρονον αγνήν Αρτέμιδα“ και ονομαζόταν „ο κήπος της Αρτέμιδος“. Μάλιστα βρέθηκε εκεί νόμισμα με απεικόνιση της θεάς . Επίσης ο Παυσανίας (Αρκαδικά 31,8) αναφέρει ότι σε ιερά αφιερωμένα σε θεές επιτρεπόταν η είσοδος σε γυναίκες αλλά σε άνδρες μόνο μία φορά τον χρόνο.
Η Γή όχι μόνο είναι ένας ζωντανός οργανισμός αλλά έχει και νευρικό σύστημα σε συνδυασμό με το μαγνητικό της πεδίο, με κομβικά σημεία ενέργειας.Τα τελλουρικά αυτά ρεύματα που ρέουν κατά μήκος του μαγνητικού πεδίου της γής, είναι η Οργόνη για την οποία μίλησε ο Ραιχ, είναι το πράνα των ινδών, είναι ο Αιθήρ η Πεμπτουσία των Ελλήνων. Και οι πιο ευνοϊκές τοποθεσίες για τον άνθρωπο είναι εκεί που διασταυρώνονται δύο τέτοια ρεύματα.
Οι Ελληνες γνώριζαν ότι το ανθρώπινο σώμα είναι ένας ηλεκτρομαγνητικός δέκτης και πομπός συγχρόνως και όταν προσφέρει με τις πράξεις του, εκπέμπει. Ήθελαν δε τον άνθρωπο ¨Όρθιο, με τα πόδια στην γή και το κεφάλι στον ουρανό, εξαγνισμένο δια καθαρμών και μυστηρίων, ώστε να ρέει ελεύθερα μέσα του η ζωτική κοσμική ενέργεια, η οποία ωφελεί μόνο όταν είναι ορθά και λογικά κατανεμημένη, εσωτερικά και εξωτερικά. Έτσι ισορροπούσαν την ανταλλαγή ενέργειας μεταξύ Γής και Ουρανού, προς επίτευξη καλύτερης δυνατής συχνότητας για αυτόν.
Ολες αυτές οι γνώσεις, κανόνες και παράγοντες που έπρεπε να ληφθούν υπόψη σε μια κατασκευή καθιστούσαν τον αρχιτέκτονα ένα πανεπιστήμονα
Στο πέρασμα των αιώνων η ανθρωπότητα ξέχασε αυτές τις πολύτιμες γνώσεις, συμπεριφέρεται με αλαζονεία, απληστία και ασέβεια στην φύση εντελώς ξεκομμένος από αυτήν. Σήμερα η Γή αντιδρά με αναταραχές, στο εσωτερικό της και επιφανειακά , γιατί η άναρχη οικοδόμηση έχει μπλοκάρει και έχει φράξει την ροή των τελλουρικών της ρευμάτων, και ο άνθρωπος καλείται να πληρώσει το αντίτιμο της ασυνειδησίας του.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s